صفر تا صد ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان

0
5/5 - (1 امتیاز)

آیا قصد اقامت در فرانسه و تحصیل در این کشور را دارید؟ شما مسیر درستی را انتخاب کرده‌اید؛ فرانسه از بهترین شهرها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است. این کشور با داشتن هزاران دانشجوی بین‌المللی توانسته است که مقصدی جذاب برای دانشجویان خارجی باشد. از علل شهرت این کشور می‌توان به فرهنگ غنی، سیستم آموزشی عالی و اعتبار مدرک اشاره کرد. به دلیل مزایای زندگی و تحصیل در فرانسه، بسیاری از ایرانیان ترغیب به مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزای این کشور شده اند. با این حال، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از بوروکراسی دولت فرانسه واهمه دارند و این موضوع آنها را از مهاجرت دلسرد می کند. اما شما نباید دغدغه این مشکل را داشته باشید و دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را نادیده بگیرید. در این مقاله، همه اطلاعات لازم درباره اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان را در اختیارتان قرار می دهیم. با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، رویاهای شما در زمینه تحصیل در کشوری بزرگ، زیبا و توسعه یافته به حقیقت می‌پیوندد!

اقدامات لازم برای اخذ ویزای دانشجویی فرانسه

ایرانی‌ها برای دریافت ویزای تحصیلی باید چه کاری را انجام دهند؟ ایرانی‌ها باید انجام اقداماتی را در لیست کار‌های خود قرار دهند. قبل از ارسال درخواست روادید، باید یک قرار ملاقات با سفارت فرانسه در تهران تعیین کنید. شما باید فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین پر کرده و تمام مدارک مورد نیاز را تکمیل کنید. همچنین، شما باید به عنوان متقاضی مهاجرت تحصیلی، کپی از مدرک‌هایی مانند پاسپورت و شناسنامه را همراه داشته باشید.

دانشجویان ایرانی در طول فرآیند درخواست ویزا باید مشخصات بیومتریک خود را ارائه دهند. اطلاعات بیومتریک شامل اثر انگشت و عکس است که برای اهداف امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طول پروسه درخواست ویزای دانشجویی فرانسه نیازی به شرکت در مصاحبه ویزا نخواهید داشت.

ویزای تحصیلی فرانسه بیش از ۶ ماه اعتبار دارد. برای اینکه بتوانید در تمام طول دوره تحصیل خود در این کشور اقامت داشته باشید، باید ویزا را هر سال تمدید کنید. در صورتی که می‌خواهید بعد از فارغ التحصیلی در فرانسه بمانید، باید برای اخذ ویزای دیگر یا تمدید ویزا از طریق اداره مهاجرت اقدام کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی فرانسه

هنگامی که برای ویزای تحصیلی درخواست می‌دهید، مهمترین موضوع این است که پول کافی برای حمایت از خودتان در طول دوران تحصیل داشته باشید. شما باید ثابت کنید که در حساب خود به صورت ماهیانه ۶ یورو سرمایه دارید. دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه بین‌المللی در فرانسه مجبور نیستند که مهارت خود در زبان انگلیسی را ثابت کنند. داشتن مهارت‌های زبانی تضمین می‌کند که می‌توانید در کلاس‌های درسی خود موفق شوید و راه موفقیت را در فرانسه طی کنید. دانشجویان ایرانی نیازی به ایجاد حساب بانکی محدود برای دریافت روادید تحصیلی فرانسه نخواهند داشت. جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، حتماً ًحداقل ۱ ماه قبل از تاریخ سفر خود اقدام کنید. دانشجویان ایرانی برای ویزای این کشور نیازی به دریافت بیمه درمانی نخواهند داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزا به وب سایت مهاجرت فرانسه سری بزنید.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

یکی از سؤالاتی که ذهن بسیاری از ایرانی‌ها را درگیر می‌کند، سن لازم برای اخذ روادید تحصیلی فرانسه است. متقاضیان جهت دریافت این نوع روادید فرانسه باید حداقل ۱۸ ساله باشند. افراد زیر ۱۸ سال، قادر به دریافت روادید تحصیلی نخواهند بود. دانشجویان دارای سنین پایین‌تر شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌های فرانسوی دارند. البته، عوامل دیگر از قبیل رزومه و سوابق تحصیلی مهمتر از بازه سنی هستند و در زمان پذیرش دانشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

هزینه لازم برای دریافت ویزای دانشجویی

برای درخواست ویزای اقامت طولانی مدت فرانسه، باید ۵۰ یورو پرداخت کنید. با توجه به شرایط‌تان، مقامات فرانسوی به شما اجازه می‌دهند که این هزینه را به صورت آنلاین یا در محل بپردازید یا از طریق حواله بانکی پرداخت کنید.

تمکن مالی؛ مهم‌ترین شرط برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

یکی از شروط مهم جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان، داشتن تمکن مالی است. ایرانی‌هایی که قصد ادامه تحصیل در فرانسه را دارند، باید تمکن مالی کافی داشته باشند. شما باید اسنادی را ارائه دهید که نشان دهنده میزان تمکن مالی شما هستند. شما باید نشان دهید که به عنوان دانشجوی ساکن فرانسه، با مشکل مالی در حین تحصیل مواجه نخواهید شد.

شما می‌توانید خودتان سرمایه لازم برای زندگی و تحصیل در کشور فرانسه را تأمین کنید و با ارائه مدارک بانکی نشان دهید که تمکن مالی دارید. راهکار دوم این است که از بورسیه‌های تحصیلی کمک هزینه‌ای و فول فاند استفاده کنید که توسط دولت به شما ارائه می‌شوند.

علل ریجکت‌شدن ویزای دانشجویی فرانسه

ریجکتی ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان به دلایل مختلف رخ می‌دهد. در جدول زیر به بررسی دلایل ریجکتی درخواست شما خواهیم پرداخت.

دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی فرانسه

ارائه مدارک ناکافی یا جعلی

نداشتن مهارت‌های کافی در مصاحبه

عدم توانایی در داشتن تمکن مالی

عدم شایستگی تحصیلی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در فرانسه باید چند شرط را در نظر بگیرند. در صورت رعایت تمام این شروط در پروسه دریافت ویزا کمتر با مشکل مواجه خواهید شد. از مهمترین شروط دریافت این نوع روادید، اخذ نامه پذیرش از دانشگاه فرانسوی است که قصد تحصیل در آنجا را دارید. برای اینکه نامه پذیرش دانشگاه را دریافت کنید به مدارک تحصیلی قبلی، ریزنمرات و… نیاز خواهید داشت. مسلماً افراد دارای معدل بالاتر شانس بیشتری جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان خواهند داشت. از سایر شروط دریافت روادید تحصیلی فرانسه برای ایرانیان می‌توان به مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی، تمکن مالی و نداشتن سوء پیشینه اشاره کرد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان

جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان باید مدارکی را از قبل به تأیید دارالترجمه رسانده باشید و به سفارت ارائه دهید. در صورت تکمیل بودن مدارک، در حین دریافت روادید با چالش کمتر مواجه می‌شوید. در واقع، اگر تمام مدارک‌تان تکمیل باشید، می‌توانید از این موضوع مطمئن شوید که درخواست شما مبنی بر مهاجرت تحصیلی ریجکت نخواهد شد. در جدول زیر، لیستی از مدارک مورد نیاز برای اخذ روادید تحصیلی فرانسه را برای شما آماده کرده‌ایم که عبارتند از:

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فرانسه

مدارک تحصیلی شامل ریزنمرات

مدارکی مبنی بر تمکن مالی

فرم درخواست صدور روادید

مدارک مربوط به اقامت موقت

نامه پذیرش از دانشگاه

رسید پرداخت هزینه

دو قطعه عکس با اندازه‌های استاندارد

انگیزه‌نامه و هدف از مهاجرت

اقداماتی برای دریافت راحت‌تر ویزای دانشجویی فرانسه برای ایرانیان

شما می‌توانید با چند اقدام ساده، شانس خود را جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان را افزایش دهید. این اقدامات عبارتند از:

  • مدارک را به صورت کامل در اختیار سفارت این کشور قرار دهید.
  • حتماً اوضاع مالی خود را بسنجید و از مبلغ تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مطمئن شوید.
  • رزومه و نمرات عالی داشته باشید تا پذیرش دانشگاه‌های برتر این کشور به شما تعلق بگیرد.
  • در زمینه پاسخگویی به سؤالات مصاحبه آماده شوید.

امکان کار با ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان

یکی از سؤالاتی که ذهن دانشجویان را درگیر می‌کند، این است که آیا با روادید تحصیلی فرانسه می‌توانم در این کشور کار کنم؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که بله، امکان کار با این نوع روادید در دوران دانشجویی وجود دارد. ایرانیانی که به فرانسه مهاجرت کرده‌اند، جهت تأمین هزینه‌ها می‌توانند در مشاغل دانشجویی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی خود فعالیت کنند. بازه زمانی مجاز برای کار دانشجویی در این کشور به مقطع مورد نظر شما بستگی دارد؛ مسلماً دانشجویان دکتری قادر به کار کردن در مدت بیشتری هستند.

امکان دریافت ویزای کار بعد از تحصیل در فرانسه

دانشجویانی که بعد از تحصیل علاقه‌مند به اقامت دائم در فرانسه هستند، می‌توانند برای دریافت روادید کاری اقدام کنند. اما جهت دریافت این نوع روادید نیاز به طی کردن چندین مرحله دارید که عبارتند از:

  • بعد از فارغ التحصیلی باید به دنبال کارفرمای فرانسوی باشید و در مصاحبه‌های لازم شرکت کنید.
  • پس از اینکه نامه استخدام را از سمت کارفرمای فرانسوی دریافت کردید، باید درخواست مجوز کار دهید.
  • بعد از ثبت درخواست، وقت مصاحبه برای شما تعیین شده و باید هدف‌تان از کار کردن را به دولت اطلاع دهید.
  • اگر مدارک مورد تأیید باشد و مصاحبه به خوبی پیش برود، درخواست مجوز کارتان قبول خواهد شد. با قبول شدن درخواست مجوز کار می‌توانید به اداره مهاجرت فرانسه سری بزنید و روادید تحصیلی را به کاری تبدیل کنید.

تاثیر مدرک زبان در مهاجرت به فرانسه

مسلماً یکی از مواردی که در افزایش امتیاز‌ها برای دریافت روادید تحصیلی نقش دارد، مدرک زبان است. شما می‌توانید در فرانسه به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی درس بخوانید. در واقع، با داشتن مدرک آیلتس ۶ به بالا قادر به تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی خواهید بود. همچنین، به همراه داشتن مدرک سطح B2 زبان فرانسوی نیز برای اخذ روادید تحصیلی این کشور کفایت می‌کند. در صورت نداشتن هیچ یک از مدارک زبان فرانسوی و انگلیسی می‌توانید بدون مدرک وارد این کشور شوید. البته، قبل از شروع به تحصیل در دانشگاه باید در کالج‌های زبان، فرانسوی یا انگلیسی را آموزش ببینید. پس از اینکه به سطح مورد نظر رسیدید، می‌توانید برای تحصیل در دانشگاه فرانسوی درخواست دهید.

با دریافت ویزای تحصیلی، خانواده‌تان را به فرانسه ببرید!

با دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان می‌توانید خانواده‌تان را همراه با خودتان به این کشور ببرید. شما می‌توانید به همراه خانواده، دوران دانشجویی را در فرانسه سپری کرده و از جاذبه‌های این کشور دیدن کنید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که آن‌ها حق کار ندارند و تمکن مالی شما باید به اندازه‌ای باشد که هزینه‌ها را پوشش دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های فرانسه

دانشجویان می‌توانند به صورت رایگان و به شکل بورسیه در دانشگاه‌های فرانسه ادامه تحصیل دهند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور به زبان فرانسوی به صورت رایگان امکان‌پذیر است. دریافت بورسیه فرانسه کار آسانی است و باید شروط لازم را رعایت کنید. بورسیه‌ای که به افراد در مقاطع ارشد و دکتری داده می‌شود، هزینه‌های تحصیل، تغذیه و اقامت آن‌ها را پوشش می‌دهد.

مراحل کلی اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان

در صورتی که قصد دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان را دارید، باید مراحلی را طی کنید. این مراحل کلی عبارتند از:

  • راهنمایی گرفتن از کارشناسان حقوقی
  • درخواست برای پذیرش در دانشگاه و دریافت نامه پذیرش
  • درخواست برای دریافت روادید
  • یادگیری زبان فرانسوی برای تقویت رزومه
  • تکمیل مدارک برای تحویل به سفارت
  • حضور در سفارت برای مصاحبه در ساعت مقرر
  • دریافت روادید و سفر به فرانسه

سخن آخر

اگر ایرانی هستید، برای تحصیل در فرانسه باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. این ویزا می‌تواند برای شما امکان دریافت اقامت طولانی مدت را فراهم کند. این روادید برای دانشجویانی مناسب است که آماده شروع به تحصیل در خارج از کشور هستند. شما باید حداکثر سه ماه و حداقل سه هفته قبل از تاریخ سفر برای اخذ ویزای دانشجویی فرانسه اقدام کنید.

متقاضیان باید قبل از شروع به تحصیل در خارج از کشور، اطلاعاتی را درباره ویزای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان به دست‌آورند. در این مقاله سعی کردیم که مروری جامع به اطلاعات مهم برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه داشته باشیم. با این حال، برای دریافت جزئیات بیشتر درباره چگونگی و مراحل دریافت روادید، مدارک لازم، هزینه ها و … می توانید از کمک تیم حقوقی النورا elenoora.com بهره مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.