بهترین روغن بچه برند ایرانی و خارجی [ چه مارکی خوبه بخریم؟ ]

0
5/5 - (1 امتیاز)

کودکان از پوستی حساس برخوردارند و همین امر سبب می شود که مراقبت از آن کمی پیچیده شود. یکی از بهترین راه ها برای مرطوب نگهداشتن پوست کودکان، استفاده از روغن بچه است. امروزه در داروخانه ها و یا فروشگاه هایی که محصولات کودکان را می فروشند، می توان انواعی از روغن های بچه را یافت. اما بدلیل حساسیت و لطافت کودکان، بایست به سراغ نمونه هایی رفت از کیفیت مناسبی برخوردارند. در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین نکاتی که هنگام خرید روغن بچه باید درنظر داشته باشید، آشنا کنیم. اگر شما هم قصد خرید این محصول را برای کودک دلبند خود دارید، این مطلب برای شماست. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکاتی که هنگام خرید روغن بچه باید درنظر داشته باشید

برای اینکه خرید روغن بچه با موفقیت به پایان برسد، باید به چند فاکتور توجه کافی داشته باشید. به این فاکتور های مهم در ادامه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

حجم محصول را درنظر داشته باشید

محلول های بهداشتی، درمانی و پزشکی درحجم های مختلفی تولید می شوند. این قاعده درباره انواع روغن بچه هم صادق است. برای همین بهتر است قبل از انتخاب به این موضوع توجه داشته باشید که آیا حجمی که درنظر دارید، با میزان کاربرد آن برابری می کند یا خیر؟

چگونگی مصرف را حتما آنالیز کنید.

یادتان باشد که به منظور استفاده از روغن بچه حتما به راهنمای مصرف آن توجه داشته باشید. ممکن است نوعی از انواع اسپری بچه نیاز به اسپری شدن روی پوست او داشته باشد اما برخی دیگر به شکا مایع به فروش برسند. برای همین حتما به طریقه مصرف این محصول توجه داشته باشید.

به نوع عصاره محصول توجه کافی داشته باشید

اگر قصد دارید برای کودک دلبند خود یک روغن بچه خوب خریداری کنید، بهتر است به سراغ نمونه های خوشبو و معطر بروید. اما یادتان باشد که نباید در ترکیبات این محصول، مواد شیمیایی خاصی استفاده شده باشد. برای چندمین بار تاکید می کنیم که پوست کودکان بسیار حساس و گاها واکنش پذیر است.بهترین حالت این است که به سراغ روغن های گیاهی و درمانی بروید.

ترکیبات سازنده محصول شامل چه مواردیست؟

بین مواد مغذی و حیاتی که باید به بدن برسند، ویتامین ها نقش بسیار مهمی دارند. این مواد سبب شادابی و مراقبت بهتر است پوست نیز می شوند. به همین دلیل برای خرید روغن بچه باید به سراغ نمونه هایی بروید که به خوبی موادی مانند ویتامین و … را برخوردارند. شاید تصور بسیاری از افراد این باشد که کودکان نیازی به مصرف ویتامین ندارند. اما خودتان به ما بگویید! ایا افراد در این سن که نیاز به مواد مغذی برای رشد و نمو کافی دارند، ممکن است از ماده مهمی به نام ویتامین بی نیاز باشند؟ اگر به دنبال شادابی کودکان و رشد و نمو کامل آن ها هستید، حتما تامین ویتامین کافی برای آن ها را جدی بگیرید.

نکات مهم دیگر در مسیر خرید روغن بچه

روغن بچه علاوه بر اینکه پوست بچه را شاداب می کند، باید برخی از آسیب دیدگی های قبلی آن را نیز برطرف کند. برای نمونه ممکن است پوست کودک بخاطر عواملی مانند آفتاب سوختگی و یا ادرار، دچار سوختگی شده باشد. بنابراین روغن بچه باید بتواند این سوختگی ها و آسیب دیدگی های مشابه را از بین ببرد. محصولی که برای کودک خود انتخاب می کنید، باید فاقد مواد رنگی، مواد شیمیایی نگهدارنده و … باشد و در جهت حفظ سلامت پوست کودکان بکوشد.

 

روغن بچه فیروز حاوی عصاره آلوئه‌ورا حجم 200 میلی لیتر

روغن بچه فیروز حاوی عصاره آلوئه‌ورا حجم 200 میلی لیتر

حجم : 200 میلی‌لیتر
کشور مبدا برند : ایران
اسپری روغن بچه فیروز حجم 200 میلی لیتر

اسپری روغن بچه فیروز حجم 200 میلی لیتر

حجم : 200 میلی‌لیتر
کشور مبدا برند : ایران

نکات استفاده درست از روغن بچه

تنها خرید کودک بچه کافی نیست. بلکه باید نحوه درست استفاده از این محصول را هم فرا بگیرید. اگر قصد دارید از روغن بچه برای سلامت پوست کودک خود استفاده کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • روغن بچه را به آرامی به بدن کودک بمالید و با ملایمت ماساژ دهید.
  • هنگام ماساژ دادن با نهایت صبر و حوصله عمل کنید.
  • می توانید این محصول را به وان کودک اضافه کرده و سپس به سراغ قراردادن کودک در آن و ماساژ دادن او بروید.
  • برای ماساژ بدن کودک، ابتدا این کار را از یکبار در هفته شروع کنید و سپس رفته رفته به یکبار در روز برسانید.
  • این کار را تدریجی انجام دهید و بخش خاصی از روز را برای انجام آن انتخاب کنید.
  • بعد از آنکه پوست کودک را به خوبی ماساژ دادید، با استفاده از یک حوله نرم و گرم، آن را از پوست کودک پاک کنید.

استفاده از روغن نوزاد و باید و نباید های آن

علی رغم مزایایی که استفاده از روغن بچه دارد، در مواقعی بهتر است استفاده از آن و ماساژ دادن کودک را متوقف کنید. بهتر است هنگام استفاده از روغن ماساژ به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • اگر کودک شما بیمار است، بجای ماساژ او را راه ببرید و نوازش کنید.
  • درصورتی که کودک شما تزریق واکسن را تجربه کرده است، تا 48 ساعت آن را تجربه کنید.
  • درصورتی که کودک هنگام ماساژ شما ابراز ناراحتی کرد، بلافاصله فرایند ماساژ را متوقف کنید.
  • به هیچ عنوان برای ماساژ دادن کودک، آن را از خواب بیدار نکنید.
  • نباید برای ماساژ دادن کودک از روی اجبار و خلاف میل او عمل کنید.
  • باید بدن کودک را بانهایت آرامی و ملایمت ماساژ دهید و هیچگونه خشونتی در این باره نداشته باشید.
  • درصورتی که به دنبال استفاده از این محصول، پوست کودک شما دچار حساسیت می شود، مصرف را متوقف کنید و با پزشک مشورت کنید.

سخن آخر

پوست بزرگترین اندام بدن بوده و در دوران کودکی، از حساسیت های بخصوصی برخوردار است. برای نمونه همین ضروری است که والدین کودکان، برای حفظ سلامت این اندام همواره اقدامات کافی را انجام دهند. یکی از محصولاتی که می تواند به خوبی این هدف را محقق کند، روغن بچه است. در این مطلب دربراه نکات خرید روغن بچه برای شما توضیحات کاملی را ارائه کردیم. دانستید که برای خرید این محصول باید به فاکتور هایی مانند مواد شیمیایی بکار رفته، نحوه استفاده از محصول، حجم محصول و … دقت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. از اینکه ما را تا انتها همراهی کردید، از شما ممنون و سپاسگزاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.